-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:41293 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

آيا از آياتي مانند و نريد ان عن عل يالذين استضعفوا في الاحق... و آيه «و لقد كتباً في الزبور من بعد الذكر ان الاحل برثها عبادي الضالحون مي توان جز تاريخ را استفاده كرد؟
آنچه از آياتي مانند آيه و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و آيه كريمه و لقد كتبنا في الزبور من بعد الذكران الارض يرثها عبادي الصالحون استفاده مي كنيم غير از جبر تاريخ است جبر تاريخ به آن صورت كه در ماركسيسم مطرح است همانگونه كه عنوان جبر تاريخ حاكي از آن است امري جبري است كه نه اختيار و انتخاب انسان در آن نقش دارد و نه اراده خدا زيرا اصولاً در ماركسيسم نه وجود خدا و اراده او مطرح است و نه اراده انسانها در حالي كه از اين دو آيه آنچه استفاده مي كنيم اين است كه حكومت مستضعفان اولاً براساس اراده خداوند تعيين شده است ثانياً از آيات ديگر استفاده مي كنيم كه اراده انسانها و مقاومت و مبارزه براي دست يافتن به اين حكومت تأثير دارد زير خداوند متعال همين سنت را برآن ان صبر و مقاومت آنان شمرده است چنانكه فرموده است و اورثناالقوم الذين كانوا يستضعفون مشارق الارض و مغاربها التي باركنا فيها و تمت كلمة ربك الحسني علي بني اسرائيل بما صبروا....
ترجمه: ما قومي را كه به استضعاف كشيده شد بودند و ارث شرق و غرب زمين قرار داريم و اين سنت نيكوي پروردگار بر بني اسرائيل بخاطر صبر و مقاومتشان تمام گشت.
و آيه ديگر هم كه بندگان شايسته وارث زمين خواهند شد مضمون آن بر نبي اسرائيل به اين صورت تطبيق شده است:
قال موسي لقومه استعينوا بالله و اصبروا ان الارض لله يورثها من يشاء من عباده و العاقبة للمتقين ترجمه: موسي به قومش گفت: از خدا كمك بجوئيد و صبر كنيد كه زمين از آن خدا است آنرا به هر كس از بندگانش بخواهد به ارث مي دهد و عاقبت از آن متقين

ـ2ـ
است كه از اين آيه نيز مي آموزيم كه اين ارث بردن متقين در رابطه با اراده خدا و استعانت از وي و صبر و مقاومت مي باشد.
با اين توضيح روشن شد كه آيات مذكور ربطي به جبر تاريخ ندارد و جبر تاريخ بطلانش روشن و خود تاريخ باطل بود آن وسائر اصول ماركسيسم را روشن ساخت.

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ3ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.